Till huvudinnehåll

Kundtjänst

Kundtjänst är ett av Lycksele, Storuman och Åsele kommuns samarbetsområden. Vi har en gemensam växel med kundtjänsthandläggare i Lycksele, Storuman, Tärnaby och Åsele.

När du ringer eller besöker kommunen hjälper våra kundtjänsthandläggare dig, genom att svara på enklare frågor eller att komma i kontakt med rätt person.

I kundtjänst kan du bland annat få hjälp med busskort till grundskolans elever, lokal- och anläggningsbokning, färdtjänstblanketter och andra blanketter.

Färdtjänst och riksfärdtjänst
Kundtjänst kan vid behov hjälpa dig att fylla i ansökan om färdtjänst och riksfärdtjänst. Färdjänst är till för personer med funktionsnedsättningar och som har väsentliga svårigheter att förflytta sig på egen hand eller att resa med allmänna kommunikationer. Här finns mer information om färdtjänst och riksfärdtjänst.

Lokalbokning
Kundtjänst hjälper dig med frågor och bokningar av fritidsenhetens lokaler och anläggningar samt med planering av arrangemang. 

Busskort
Kundtjänst tillhandahåller nya busskort och ersätter förlorade busskort till grundskolans elever som har skolskjuts i Lycksele kommun. Föräldrar och elever kan anmäla förlust av kort genom att ringa eller mejla kundtjänst. 

I väntan på att det nya busskortet hämtas ett reservkort i Kundtjänst. När det nya busskortet kommit till kundtjänst tar en handläggare kontakt med förälder eller elev. Här finns mer information om skolskjuts samt ansökningsblankett

Ärenden som rör kundtjänst ansvarar kommunalförbundet LYSTKOM för.

Kontakta sidansvarig: Webmaster

Uppdaterad den 19 juni 2019