Lycksele Avfall och Vatten AB


SMS-tjänst

Telefon med meddelande från LAVAB

Lycksele Avfall och Vatten AB använder en SMS-tjänst för att informera om planerade eller akuta vattenavstängningar. Kan även användas vid andra tillfällen rörande information om avfall, vatten eller avlopp.

SMS-tjänst för driftinformation

Lycksele Avfall och Vatten AB i en SMS-tjänst som används vid driftstörningar, t.ex. vid akuta vattenläckor, planerat ledningsunderhåll eller problem med avfallshämtningen vid halt väglag. Om du har en mobiltelefon som är registrerad på adressen där du bor kan du få information om driftstörningar via sms. Självklart informerar vi även om våra driftstörningar via hemsidan och i vissa fall via lokalradio.

Hur har vi fått ditt nummer?

Ditt mobilnummer hämtas från din teleoperatörs databas. Är du skriven på en adress och har en mobiltelefon som är registrerad på samma adress, så kommer du alltså automatiskt att få våra SMS-utskick som rör den fastigheten. 

Du som vill ha aviseringar till ytterligare/annan telefon eller för annan adress

Även du som har skyddat nummer, oregistrerat kontantkort eller som äger fritidshus i kommunen, kan ta del av tjänsten. Detta gör du på sidan för registrering genom att anmäla dig i modulen. Ha postnummer tillhands för din fastighet vid registreringen.

SMS-tjänsten är också bra för dig som äger flera fastigheter, eller som vill få information om driftstörningar hos till exempel äldre anhöriga eller obemannade anläggningar.

Avanmälan 

Om du vill avanmäla en eller flera av dina eller familjens mobilabonnemang från SMS-tjänsten så gör du också det i modulen på sidan för registrering.

 

 

SMS-registreringen kommer inte att användas för någon form av försäljning eller marknadsföring.

Uppdaterad den 17 december 2020