Till huvudinnehåll

Nöjdkundundersökning 2024

Tack för er hjälp att göra oss bättre!

Vi vill börja med att rikta ett stort tack till alla som deltog i vår kundundersökning. Er tid och era åsikter är viktiga för oss och hjälper oss att utvecklas och bli bättre. Tack vare er har vi identifierat flera områden där vi kan förbättra oss, och vi har formulerat konkreta kundlöften för att möta era förväntningar.

Här är våra kundlöften, vad vi lovar att arbeta: 

- Utökade öppettider på Lycksele ÅVC.
Vi utökar öppettiderna med en kvällstid i veckan på Lycksele återvinningscentral för att möta era behov och göra det lättare att återvinna när det passar dig.

- Bättre information om planerade VA-arbeten. 
Vi ska förbättra informationen om planerade VA-arbeten så att du alltid vet vad som händer i ditt område och hur det påverkar dig. Vi kommer utifrån grad av påverkan hitta använda rätt kanaler för att nå ut med informationen.

- Förbättrad belysning på återvinningsstationerna där behov finns.
Vi ska arbeta tillsammans med kommunen för att förbättra belysningen vid återvinningsstationerna, så att det blir tryggare och mer användarvänligt året runt.

- Enklare och effektivare ärendehantering.
Vi strävar alltid efter att återkoppla inom ett dygn när du kontaktar oss. Vissa ärenden kan ta längre tid att hantera, men vi arbetar aktivt med att se över våra rutiner för att minska väntetiderna.

Ladda gärna ner vår app, den gör det enklare för dig att komma i kontakt med oss och ta del av våra vanligaste tjänster.

- Tydligare information om regler, lagar, avgifter och skyldigheter.
Håll utkik! Våra främsta kanaler är: lavab.nu, Facebook, Instagram och Lyckselebladet.



 

Uppdaterad den 7 februari 2025