Till huvudinnehåll

Lycksele har en ny barnvänlig maskot

Utter

Lycksele har en alldeles egen maskot som ska stärka synen på Lycksele som en familjevänlig plats. I dag tog den lille filuren klivet ut i rampljuset och vi säger hej till uttern Lyllo. 

Syftet med satsningen är att skapa ett kommunikativt koncept som bygger destinationsvarumärket Lycksele mot barnfamiljer.

- Det är ett tillfälle för oss att samlas kring en figur som hjälper oss att stärka synen på Lycksele som en familjevänlig plats, säger Marie Öhlund, näringslivsutvecklare på Lycksele kommun.

Gemensam satsning
Framtagandet av maskoten har skett i samarbete mellan turistorganisationen Gold of Lapland, Skogsmuseet, Ansia Badpark, Lycksele Djurpark och Lycksele kommun. 

Lyllo kommer att dyka upp i olika sammanhang som riktar sig till barn, bland annat vid Ansia badparks simskola och vid ingivningen av Lyckseles nya simhall. 

Uppdaterad den 23 maj 2017