Akuta problem
Problem i det allmänna vattenledningsnätet
Om du tillfälligt drabbas av missfärgat vatten, luft eller dåligt tryck i ledningarna kan det bero på en tillfällig driftstörning.
Om du har egen brunn är du själv ansvarig för vattnet och dess kvalitet.
Kontakt vid problem med dricksvattnet i det allmänna vattenledningsnätet
Hyresvärden, om du bor i hyreshus
Bostadsrättsföreningen, om du bor i bostadsrätt
Lycksele Avfall och Vatten AB, om du bor i villa
Bekymmer i den enskilda avloppsanläggningen eller i det allmänna avloppsledningsnätet
Den enskilda avloppsanläggningen är du som ägare själv ansvarig för.
I den allmänna anläggningen är LAVAB ansvarig fram till servisventilen
Stopp i avloppsledningen
Enskild, kontakta valfri firma för spolning, filmning.
Allmän avloppsledning, kontakta Lycksele Avfall och Vatten AB.
Slambrunn överfull
Kontakta Lycksele Avfall och Vatten AB
Uppdaterad den 15 juni 2020
Kontakt
Kundtjänst
Telefontid 09.00 till 12.00. Efter telefontidens stängning kan man under dagtid, vardagar, ringa 0950-166 00. 0950-167 20
Kontakt AKUT
Under kvällar och helger, kontakta SOSAB SOSAB 0950-101 17