Till huvudinnehåll
    LAVAB > Nyheter > Senarelagd avfallstömning på landsbygden den 16–17 juni

Senarelagd avfallstömning på landsbygden den 16–17 juni

Under den 16 och 17 juni sker avfallstömningen på landsbygden senare än vanligt. Detta beror på att en av våra sopbilar står på verkstad.

Tömningen kommer i många fall att ske först efter lunch.

Ställ därför ut ditt kärl som vanligt och låt det stå kvar tills det har blivit tömt.

Vi vill samtidigt påminna om att våra hämttider är mellan klockan 05.00 och 22.00. Tömning kan ske när som helst under denna tidsperiod, även om avfallsbilen normalt brukar komma ungefär samma tid vid varje hämtning.

Tack för din förståelse och ditt tålamod medan vi arbetar för att genomföra hämtningarna så smidigt som möjligt.

Uppdaterad den 15 juni 2026