Lycksele Avfall och Vatten AB


Fritidshus

Husvägg, röd, timrad med knutar

På denna sida finns information och länkar till information till dig som är ägare av ett fritidshus i vår kommun.

Viktigt att tänka på och komma ihåg som fritidshusägare är bland annat att meddela förändrad faktureringsadress, ägarbyte samt att inte röra servisventilerna.

 

Sms-tjänst
Du kan få driftstörningar direkt till telefonen via tal eller sms. Registrera det telefonnumer till den adress som du önskar få meddelanden om och/eller kontrollera ert telefonnummer. Läs mera under länken sms-tjänst. Större driftstörningar läggs ut på vår hemsida och facebooksida.

Förpackningar och tidningar
Kom ihåg att sortera ut dessa även när du är i stugan.

 

Vatten - servisventil
Öppning och stängning av servisventil inför sommar eller vinter samt eventuell stängning på obestämd tid ska alltid beställas hos vår kundtjänst. Se kontaktuppgifter under kontakt. Därefter utför vi öppning respektive stängning. Beställning ska göras en till två veckor innan utförande ska ske

Då servisventilen tillhör det allmänna vattenledningsnätet är det Lavabs egendom och får ej röras av annan. Det kan orsaka väldigt stor skada och kostnad om du hanterar den fel.


Avfallsabonnemang
För hushållsavfallet kan man välja att ha "eget" kärl eller nyttja de gemensamma kärlen där de flesta töms året runt. "Eget" kärl är sommarabonnemang som töms var fjortonde dag mellan vecka 20 och 39.


Slamabonnemang
Fritidshus har normalt tömning av slambrunnen vartannat år. Du kan även få tömning av brunnen oftare om önskemål finns. Eventuell förändring av intervall samt meddelande om lås meddelas till vår kundtjänst, se kontaktuppgifter under kontakt, innan den 15 april.

Befrielse av avfallshämtning eller förlängt intervall av slamtömning
Du kan ansöka om befrielse av avfallshämtning om fastigheten inte nyttjas samt ansöka om att få slamtömning vart tredje eller vart fjärde år. Ansökan ska göras i god tid och söks hos Lycksele kommun.
Länk till e-tjänster: https://sjalvservice.lycksele.se/ .
Telefon 0950-166 00 växel.


Uppdaterad den 23 september 2019



Kontakt


Kundtjänst svarar på frågor gällande vatten-, avlopp-, slamtömning och avfallshämtning.

Nyanmälan eller ändring av abonnemang såsom flyttningar, kärlbyte, abonnemang- och fakturafrågor.

e-post kundtjanst@lavab.nu

telefon 0950-167 20 Kundtjänst (09:00-12:00 vardagar)


Personalen på ÅVC:n svarar på vad de kan ta emot

Återvinningscentralen i Lycksele

telefon 0950-167 16