Sociala medier
Sociala medier och nätverk som till exempel Facebook, Instagram och Twitter är viktiga verktyg för medborgarkommunikation, marknadsföring, fortbildning och faktainsamling.
Genom sociala medier och nätverk kan kommunen bevaka och ha
koll på vad som sägs om Lycksele både som organisation och ort. På
det sättet har kommunen större möjligheter att utvecklas och få feedback
till sina verksamheter för att ännu bättre möta medborgarnas behov och önskan.
I dagsläget är Lycksele kommun aktiv i en del sociala medier. Kommunen marknadsför arrangemang, tipsar om lediga jobb, sprider bilder från Lycksele och berättar om viktiga beslut.
De sociala medier som används i dagsläget är Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin och Youtube. Lycksele kommun har riktlinjer kring det externa informationsarbetet att förhålla sig till.
Lyckseles platsvarumärke (samt kommun) på Facebook
Ungdomssamordnaren på Facebook
Fritidsgården Loftet på Facebook
Vård- och omsorgsprogrammet på Facebook
Estetiskaprogrammet på Facebook
Instagram
Lycksele kommun på Instagram, @lyckselekommun
Tannbergsskolan på Instagram, @tannbergsskolan
Lycksele kost på Instagram, @lyckselekost
Lyckseles fritidsgårdar på Instagram, @lyckselefritid
Hockeygymnasiet på Instagram, @lyckselehockeygymnasium
Skidgymnasiet på Instagram, @lycksele_skidgymnasium
Lycksele Bibliotek på Instagram, @lyckselebibliotek
Biblioteksbussen på Instagram, @biblioteksbussenlycksele
Twitter
Linkedin
Youtube
Blogg